Etkili Sosyal Medya Yönetimi

1

     Sosyal medya yöneticisi dediğimiz zaman tek işlevli bir seçenek akla gelmemelidir. Yeri geldiğinde bir günde pazarlamacı, metin yazarı, analiz uzmanı, stratejist, ve müşteri temsilcisi olabilmektedir. Tüm bu alanları yönetmek için de bir dizi pazarlama ile alakalı sosyal medya becerilerini geliştirmek gerekmektedir.

     Portföy belirleme, markanız için verilere dayalı bir sosyal medya planı oluşturmanızda ilk adım olacaktır. Bunu yaparken en çok etkileşim alan gönderilerinizi ve ürünlerinizi ön plana çıkartmak sizi bir adım daha ileri taşıyacaktır. Fakat en önemli kısımlardan bir tanesi rakiplerinizi tanımanız ve onları takip etmeniz olacaktır. Rakip firmalara karşı zayıf ve güçlü yanlarınızı bilmeniz ve bu bilgileri satışlarınıza yansıtmanız gerekmektedir.

1

     Buraya kadar saydıklarımız ile ilgili olarak analiz araçlarından yararlanabilirsiniz. Bu kısımda eylemlerinizin daha çok dönüt almasını sağlamanın yanında gönderilerinizin performansları hakkında bilgi sahibi olarak hangi ürünün hangi zamanda satılır hale geldiği gibi kritik bilgilere sahip olacaksınız.

Green Elegant Reach Goals Tips Instagram Post

     Sosyal medya yöneticileri özellikle yeni başlanılan süreçte mümkün olduğunca en verimli kaynakları en az maliyet ile nasıl kullanabileceğini takip etmelidir. Bunların en etkililerinden olan Google Trends’ten yardım alabilirisiniz. Bu hizmet tamamen ücretsiz olmakla beraber mükemmel bir başlangıç noktası olacaktır.

google trends sosyal medya scaled 1

     Planlama aşamasında ilk etken hedeflerinizi belirlemek ve bunları hangi sürede gerçekleştirmek istediğinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Bunun için kendinize bir hedef takvimi hazırlayın ve hedef kitlenizi tanıyıp bir an önce faaliyete geçmeye başlayın.

     Size ve hedef kitlenize uygun sosyal medya kullanım oranlarından faydalanarak verdiğiniz reklam ve gönderilerinizle doğru kitleye ulaşmak sizin için oldukça önemli olacaktır.

     Belirlediğiniz platformda aktif hale gelmek sizler için özellikle başlangıç aşamasında kendinizi kanıtlamak adına yeterli olmayacaktır. Burada reklamların gücünden faydalanmanız gerekmektedir. Hedef kitleniz doğrultusunda doğru kriter sınırlandırması ile kendi bütçeniz doğrultusunda tanınan bir marka haline gelmeyi hedeflemelisiniz.

sosyal medya istatistik 974x1024 1

     Yapacağınız iş ile ilgili kaliteli içerikler üretmek oldukça önemli bir yer tutmakla beraber bu içeriklerin hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde hazırlanması da oldukça önemlidir. Sonuç itibari ile sadece ilgimizi çektiği için bile işimize yaramayacak bir ürünü hepimiz almışızdır.

     Bırakın hedef kitleniz sizi yönlendirsin. Böylece gelişim aşamasında hangi ürünlere ve hangi kitleye yöneldiğiniz daha netleşecek kazanç sağlayan kalemlere daha fazla ağırlık vereceksiniz.

     Tüm gönderilerinizde Etiket ( Hashtag ) kullanmaya önem gösterin ayrıca hikaye ( Story ) özelliğini de kullanmaktan çekinmeyin etkileşimlerde büyük bir rol oynamaktadır.

story hikaye ozelligi 1024x515 1

     Son araştırmaların da gösterdiği üzere sadece görselden çok video içerikleri daha dikkat çekici hale gelmektedir. Sizlerde video içerikleri ile hem portföyünüze hem de markanıza güven aşılayabilir satışlarınızı arttırabilirsiniz.

     Elbette iyi bir takip ile trenlere uymayı ve bu doğrultuda hareket etmeyi de unutmayın. Markanıza katacaklarına inanamayacaksınız.

CreoSoft Akademi